YABANCI İSİM MERAKI - Türkçe İsim Enstitüsü Marka İsmi Marka Tescili Marka Patent Tescili Marka İsmi Marka İsmi Oluşturma İsimder      

YABANCI İSİM MERAKI

YABANCI İSİM MERAKI

 

Türk Dil Bayramını kutladığımız bugünlerde başta mobilya firmaları olmak üzere tabelalarımızda yabancı isim istilası sürüyor. Özellikle mobilya sektöründe yabancı isimler dikkat çekiyor. Alışveriş merkezlerinden hastanelere, lokantalardan apartman ve sitelere kadar hayatımızın neredeyse bütünü yabancı isim istilasına uğradı. Dünyada en çok konuşulan 5. dil olan Türkçenin zenginliği tabela ve markalara yansımıyor. İnegöl’de özellikle mobilya mağazaları Türkçe ismi unutmuş durumda.

TÜRKÇE MOBİLYA İSMİ YOK GİBİ

Türk Dil Bayramının kutlandığı bugünlerde başta Ertuğrulgazi Caddesi olmak üzere İnegöl’ün birçok mobilya mağazasının yabancı isim kullandığı görülüyor. Firmaismini marka olarak kullanmak yerine yabancı bir isim ile ön plana çıkmayı isteyen firmalar, zaman zaman mobilya ve kanepe yerine furniture (mobilya) ve sofa (kanepe) da kullanabiliyor. Konu hakkında görüşlerini aldığımız mobilyacılar, mobilyada yabancı isim tercihinin dış ticaret faaliyetleri ve yabancı müşteri dikkate alındığı için kullanıldığını söylüyorlar.

BELEDİYE, PLAKET ALMIŞTI

 

Oysa İnegöl Belediyesi, 2007 yılında mecliste Türkçe isimlerin özendirilmesi kararını almıştı. Hatta Türk Dil Kurumu, işyerlerinde Türkçe ismin özendirilmesi kararı dolayısıyla Belediye Başkanı Alinur Aktaş’a plaket takdim etmişti.

 

İNEVİA İSMİ DEĞİŞMİŞTİ

 

Cazibe Merkezi adıyla başlanılan, alışveriş merkezi için isim yarışması yapılmış ve Bursa’nın en büyük ikinci alışveriş merkezi için ‘Alışveriş ve Yaşam Merkezi İsmini Arıyor’ adlı 1500 TL ödüllü yarışmayı, ‘İNEVİA’ ismiyle Kütahya Dumlupınar Üniversitesi’nde Yüksek Lisans eğitimi alan Muharrem Polatdemir kazanmıştı. Kamuoyu tarafından yabancı bir isim olması nedeniyle ciddi eleştiriler alan İNEVİA ismi, daha sonra değiştirilerek İnegöl AVM olmuştu.

 

NEDEN GURURLA TAŞIMIYORUZ?

 

Uzmanlar, yabancı kelime istilasının işyeri tabelalarında, tekstil ürünlerinde, kafe, restoran, hastane isimlerinde, alışveriş merkezlerinde ve yeni yapılan sitelerde her geçen gün artarak sürdüğünü aktararak şu soruları soruyor: “Dünyada en çok konuşulan 5. dil olan Türkçe ve bu güzel dilin zenginliği yabancı isim koyma çılgınlığına kurban ediliyor. Peki, ürettiğimiz ürünlere, açtığımız dükkânlara neden ‘Türkçe’ isim koymuyoruz? Ülkemize mi, dilimize mi yoksa kendimize mi güvenmiyoruz? Dünya piyasasında saygın bir yeri olan markalar üreten bir ülke olarak Türkçe ismi tabelalarımızda neden gururla taşıyamıyoruz?” Bu dil ve kültür kirlenmesine dur demek için, dilimizi, işyerlerimizi, ürünlerimizi yabancı isimlerden arındırmalıyız.

http://www.gencgazete.net/haber/yabanci-isim-meraki-8066#.UnNzoXA0xYs



Vizyon & Misyonumuz

VİZYONUMUZ

Türk İsim Enstitüsünün temel vizyonu isim endüstrisinin gelişmesine katkı sağlayarak Türkiye’nin dünyaca kabul görecek yeni global marka isimlerini oluşturmak, ve bu marka isimlerini markalaştırarak sınai mülkiyet haklarının korunmasını sağlamak, doğru marka yönetimi yapmak.Türkçe dilinin gelişmesine katkı sağlamak; Türkçe diline ve kültürüne uyumlu oluşturulan yeni Türkçe marka isimlere değer katıp, bu isimleri etkin hale getirerek,ulusal ve uluslararası platformda tercih edilmesini ve kullanılmasını sağlamak.

MİSYONUMUZ

Türkiye’nin ekonomisinin global gelişimine ön ayak olan yeni markaların üretilmesini teşvik etmek, marka, tasarım, patent ve diğer sınai mülkiyet haklarının korunmasını sağlayarak haksız rekabet ortamının önüne geçmek, sınai mülkiyet bilincinin yaygınlaşmasını hızlandıracak altyapıyı oluşturarak Türkiye’den dünyaya global markalar üretmek.Türkçe imla kurallarına, kültürüne ve evrensel iletişim kriterlerine uyumlu, telaffuzu kolay,akılda kalıcı,bilimsel kriterlere uyumlu, Türkiye’de (TPE) ve dünyadaki (WİPO) patent merkezleri tarafından bütün sınıflarda tescile müsait, Türkçe marka isimleri üretmek, türetmek ve kullanımının yaygınlaşmasını sağlamak.

Devamını Oku