NEDİR BU YABANCI İSİM MERAKI - Türkçe İsim Enstitüsü Marka İsmi Marka Tescili Marka Patent Tescili Marka İsmi Marka İsmi Oluşturma İsimder      

NEDİR BU YABANCI İSİM MERAKI

NEDİR BU YABANCI İSİM MERAKI

Warning: Invalid argument supplied for foreach() in /home/isimdero/public_html/haberoku.php on line 127

Yabancı kelimeler her geçen gün işyeri tabelalarında artarak sürüyor. Dünyada en çok konuşulan 5'inci dil olan Türkçe'nin ve güzel dilimizin yozlaştırıldığı ortada. "Yabancı isim çılgınlığına" bir dur demenin zamanı geldi, geçiyor. İşyerlerine ve ürünlere yabancı isim koyma merakının, ulusu ayakta tutan temel unsurlardan biri olan ana dilimiz Türkçe'yi kullanılmaz hale getirdiğini görmeliyiz.

Bu dil ve kültür kirlenmesine dur demek için, dilimizi, işyerlerimizi, ürünlerimizi yabancı isimlerden arındırmalıyız. Başka diller nasıl kendi dillerine sahip çıkıyorlarsa biz de kendi ana dilimize sahip çıkmalıyız. Hangi mağaza adına baksak isminin içinde mutlaka İngilizce'nin parçalarından birini içeriyor. Acaba neden mallarımızın üzerine "Türkçe" etiket koymuyoruz? Ülkemize mi?Dilimize mi? Yoksa kendimize mi güvenmiyoruz?

Türkiye artık rakipleriyle dişe diş rekabet edebilecek güçte. Türk markalarını giysilerimizde, tabelalarımızda neden gururla taşımayalım? Nitekim bu kötü gidişe Başbakan Erdoğan müdahale etmek zorunda kaldı.Kars'ta, Grand Castle Oteli'nin açılışını yapan Erdoğan, otelin adının İngilizce olmasını eleştirerek, "Burada yazılana bakmayın. Bu geçici. Bunun adı 'Büyük Kale' olacak. Bizim kendi dilimiz varken niye bunu kullanacaksın?" diye konuştu.Gürsel Tekin, Baba'ya komşu Güniz sokak 31.Dokuzuncu Cumhurbaşkanı Süleyman Demirel'in meşhur evi...Güniz Sokak 10 numara Gürsel Tekin'in yeni adresi...Yıllardır İstanbul'da yaşayan CHP'nin ikinci adamı Gürsel Tekin, Demirel'le özdeşleşen ünlü Güniz Sokak'a taşındı. 

"Siyasetin duayen isimleri, Gürsel Tekin, Baba'nın huyunu, suyunu yakından öğrenirse siyaset maratonunda başarılı olur" diyerek, gelişmeyi yorumluyorlar. Değişimin dalgaları Büyük değişim Türkiye'yi sarıyor. Değişimin büyük dalgaları Türkiye'nin sahillerine, ovalarına, dağlarına vuruyor. Başta basın olmak üzere yargı mensupları, bürokratlar, akademisyenler, bireyler, dernekler, enstitüler, araştırma merkezleri gibi pek çok kişi ve kurumun demokrasi, sivil-asker ilişkileri, hukuk devleti ve benzeri konular hakkındaki görüşleri esaslı bir değişim geçiriyor.Bundan 10 yıl önce tartışılmayan tabuların üzerine gidiliyor, gizli kalmış kavramlar sorgulanıyor.

Görüntüdeki çatışma, bölünme saplantısının aksine bütün bunlar, siyasi ve hukuki reformların olumlu sosyolojik gelişmelere yansıdığına işaret ediyor.Değişim büyük oranda demokratik yönde olumlu etkileri beraberinde getiriyor. Örgütler, dernekler, partiler, iş ve sanat dünyası, seçmenler, devlet kuruluşları gelişmelere uyum sağlıyor. Tüm dinamikler kademeli bir gelişim grafiği çiziyor. Türkiye bugün, hırçın dalgalarla boğuşan gemi konumundadır. Geminin seyrettiği rotanın sonunda huzur ve sükûn dolu bir demokrasi limanı mevcut. Ama bu limana ulaşana kadar azgın deniz dalgaları, korsan saldırıları ve geminin o limana varmasındansa batmasını yeğleyen yolcular da var. Saldırı ve sabotajlar devam etse bile, Türkiye yıllardan bu yana biriken sorunların çözümü aşamasında... İnşallah, 2011 seçimlerinden sonra Yeni Demokrasi virajını aşmış olacağız.

http://www.takvim.com.tr/Yazarlar/erandac/2011/01/10/nedir_bu_yabanci_isim_meraki



Vizyon & Misyonumuz

VİZYONUMUZ

Türk İsim Enstitüsünün temel vizyonu isim endüstrisinin gelişmesine katkı sağlayarak Türkiye’nin dünyaca kabul görecek yeni global marka isimlerini oluşturmak, ve bu marka isimlerini markalaştırarak sınai mülkiyet haklarının korunmasını sağlamak, doğru marka yönetimi yapmak.Türkçe dilinin gelişmesine katkı sağlamak; Türkçe diline ve kültürüne uyumlu oluşturulan yeni Türkçe marka isimlere değer katıp, bu isimleri etkin hale getirerek,ulusal ve uluslararası platformda tercih edilmesini ve kullanılmasını sağlamak.

MİSYONUMUZ

Türkiye’nin ekonomisinin global gelişimine ön ayak olan yeni markaların üretilmesini teşvik etmek, marka, tasarım, patent ve diğer sınai mülkiyet haklarının korunmasını sağlayarak haksız rekabet ortamının önüne geçmek, sınai mülkiyet bilincinin yaygınlaşmasını hızlandıracak altyapıyı oluşturarak Türkiye’den dünyaya global markalar üretmek.Türkçe imla kurallarına, kültürüne ve evrensel iletişim kriterlerine uyumlu, telaffuzu kolay,akılda kalıcı,bilimsel kriterlere uyumlu, Türkiye’de (TPE) ve dünyadaki (WİPO) patent merkezleri tarafından bütün sınıflarda tescile müsait, Türkçe marka isimleri üretmek, türetmek ve kullanımının yaygınlaşmasını sağlamak.

Devamını Oku