Augustus 'u da değiştir! - Türkçe İsim Enstitüsü Marka İsmi Marka Tescili Marka Patent Tescili Marka İsmi Marka İsmi Oluşturma İsimder      

Augustus 'u da değiştir!

Augustus 'u  da değiştir!


Başbakan'ın Kars'taki  Grand Castle Otel'in isminin Büyük Kale olarak değiştirilmesini anlamlı bulan Gazeteci-Yazar Mustafa Ümit, “Sayın Başbakan bugün açacağı Augustus Otel'in de isminin değiştirilmesini önermelidir. Yapacağı öneri Konya için önemlidir” dedi.
Yıllardır Türkiye'de önemli bir sorunu yabancı isim meraklılığı oluşturuyor. Yabancı isimlerle Türkçe'nin ve Türk kültürünün zarar gördüğünü sık sık edebiyatçılar, akademisyenler, siyasetçiler ve vatandaşlar tarafından dile getiriliyor. Özellikle yabancı isimlerin de telaffuzunun zor olması nedeniyle en fazla şikayette duyarlı vatandaşlardan geliyor. Anadolu'yu işgal eden yabancı isim meraklılığından Başbakan Recep Tayyip Erdoğan da rahatsız olduğunu 8 Ocak 2011 yılında Grand Castle Otel'in açılışında gösterdi.
 Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın otel sahiplerine ismin Grand Castle anlamına gelen “Büyük Kale” olarak değiştirilmesini önermesiyle 22 Ocak'ta ismi Türkçeleştirildi. Gazetelerde olayın “Başbakan istedi otelin adı değişti” şeklinde yer alması Anadolu'daki birçok yabancı isimin de bir anlamda değişmesi gerektiğini ortaya koydu.
Değişmesi gereken isimlerden birini de Augustus Oteli oluşturuyor. Konya Gar binasının karşısında bulunan Augustus Butik Otel kapılarını geçmişteki ismiyle açması tepki çekiyor. Telefuzu zor olan otele vatandaşlar arasında “Ağustos Otel” diyen bile var. Cumhuriyetle birlikte Konya'nın malı olmuş ve geçtiğimiz yıllarda Meram Belediyesi tarafından varislerinden satın alınan otelin isminin halen  Augustus olarak kalması tepki çekiyor.

Konuyla ilgili önemli tespitlerde bulunan Gazeteci-Yazar ve İşadamı Mustafa Ümit,  Başbakan'ın 16 Aralık 2012'de açacağı Augustus Oteli'nin de ismini değiştirmesi gerektiğine dikkat çekiyor. Yabancı isim meraklılığının bırakılması gerektiğini ifade eden Mustafa Ümit, şu tespitlerde bulundu: “Başbakan'ın Kars'ta açılışını yaptığı Grand Castle Otel'in adını Büyük Kale olarak değiştirilmesini önermesi gerçekten anlamlı. Çünkü ingilizce isminin hem telaffuzu zor hem de Türkçeyi katlediyor. Aynı durum Augustus Otel için de geçerli. Burayı Meram Belediyesi varislerinden alarak restorasyonunu yaptı. Fakat ismine dokunmadı. Eski isimle oteli açtı. Oysa otelin isminin Meram kültürüne, Anadolu'ya yakışır yeni bir isim verilmeliydi. Otel artık Meram'ın malı ve değiştirecek olanda Meram Belediyesi. Bu anlamda Oteli açacak olan Başbakan Erdoğan, Kars'ta yaptığı gibi Augustus Oteli'nin de isminin değiştirilmesini önermeli. Aslında Konya için yapacağı en hayırlı işlerden biri de bu olacaktır” dedi. 1995 yılında hizmete giren Ankara Şehirlerarası Terminal İşletmeleri (AŞTİ)'nin isminin Ankara Şehirlerarası Otobüs Terminali (AŞOT) denildiğini ancak AŞOT'nun Ermenice'den gelmesi sonucu ve tepki çekmesiyle dönemin Ankara Büyükşehir Belediye Başkanı Melih Gökçek tarafından AŞTİ isminin verildiğini hatırlatan Ümit, “Aynı durum Augustus Otel için de yapılmalı. Bizim olan binalara, eserlere, kurumlara kısaltma dahi olsa Türkçe isimler verilmeli.



Vizyon & Misyonumuz

VİZYONUMUZ

Türk İsim Enstitüsünün temel vizyonu isim endüstrisinin gelişmesine katkı sağlayarak Türkiye’nin dünyaca kabul görecek yeni global marka isimlerini oluşturmak, ve bu marka isimlerini markalaştırarak sınai mülkiyet haklarının korunmasını sağlamak, doğru marka yönetimi yapmak.Türkçe dilinin gelişmesine katkı sağlamak; Türkçe diline ve kültürüne uyumlu oluşturulan yeni Türkçe marka isimlere değer katıp, bu isimleri etkin hale getirerek,ulusal ve uluslararası platformda tercih edilmesini ve kullanılmasını sağlamak.

MİSYONUMUZ

Türkiye’nin ekonomisinin global gelişimine ön ayak olan yeni markaların üretilmesini teşvik etmek, marka, tasarım, patent ve diğer sınai mülkiyet haklarının korunmasını sağlayarak haksız rekabet ortamının önüne geçmek, sınai mülkiyet bilincinin yaygınlaşmasını hızlandıracak altyapıyı oluşturarak Türkiye’den dünyaya global markalar üretmek.Türkçe imla kurallarına, kültürüne ve evrensel iletişim kriterlerine uyumlu, telaffuzu kolay,akılda kalıcı,bilimsel kriterlere uyumlu, Türkiye’de (TPE) ve dünyadaki (WİPO) patent merkezleri tarafından bütün sınıflarda tescile müsait, Türkçe marka isimleri üretmek, türetmek ve kullanımının yaygınlaşmasını sağlamak.

Devamını Oku