KARAMAN'DA EVRENSEL MARKALAŞMA KONFERANSI - Türkçe İsim Enstitüsü Marka İsmi Marka Tescili Marka Patent Tescili Marka İsmi Marka İsmi Oluşturma İsimder      

KARAMAN'DA EVRENSEL MARKALAŞMA KONFERANSI

KARAMAN'DA EVRENSEL MARKALAŞMA KONFERANSI

Karaman Bilim Sanayi ve Teknoloji İl Müdürlüğü ve Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi’nin iş birliği ile Karaman’da “Türkçe’nin Başkentinde Evrensel Markalaşma” adlı konferans düzenlendi. Konuşmacı olarak Evrensel Marka İsim Uzmanı BAYKAMBER (Mevlüt KANBER)’in katıldığı konferans iki gün sürdü. Birinci gün konferans, Karaman Organize Sanayi Bölgesi Müdürlüğü’nde gerçekleştirildi. İkinci günü ise Karamanoğlu Mehmet Bey Üniversitesi konferans salonunda gerçekleştirildi. Karaman Organize Sanayi Bölgesi konferansına Karamanlı sanayici ve iş adamları katılım gösterdi. Açılış konuşması yapan Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Ali Osman KAŞIKCI, özellikle Türkçe markalaşma konusunda bilinçlendirmenin artırılması amacıyla böyle bir program düşündüklerini ifade etti. Konferansın konusunu marka, başarılı marka ismi, bilinçli evrensel markalaşma, Türkçe markalaşma, doğru ve yanlış markalaşma, markalaşma hataları, marka-patent-faydalı model-endüstriyel tasarım tescillerinin birbirinden farkları ve bunların ayrı ayrı neden olması gerektiği gibi ayrıntılar oluşturdu. İkinci gün ise Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi konferans salonunda düzenlenen konferansa ise üniversite öğrencileri, akademik kadro, rektör ve rektör yardımcıları, Karaman Valisi ve diğer mülki amirler katılım gösterdi. Konferansın açılış konuşmasını yapan Bilim, Sanayi ve Teknoloji İl Müdürü Ali Osman KAŞIKCI, markanın önemine değinerek böyle bir organizasyonun gerekliliğine dikkat çekti. Açılış konuşmasının ardından BayKamber unvanıyla markalaşan, kültürümüzün yabancı dillerin baskısı altında kalmasına tepki olarak Türkçe İsim Enstitüsü Derneğini kuran ve Türkçe isimlerin markalaşmasını teşvik eden Mevlüt Kanber, dinleyenlere hitap etti. Türkçenin başkenti ve Anadolu'nun kadim şehri olan Marka Karaman'da bulunmaktan memnun olduğunu ifade ederek konuşmasına başlayan Mevlüt Kanber, konferansta 'markanın tanımı, patent ve tasarım tescili, global marka ismi oluşturmanın kriterleri ve Türkçe isimlerle markalaşma' konularına değindi. Markalaşmayı bir iletişim kültürü olarak açıklayan Kanber, "Markalaşmaya çatıdan değil, temelden doğru stratejilerle evrensel marka ismi oluşturarak başlayın." tavsiyesinde bulundu. Markalaştırdıkları firmalardan örnekler sunan Kanber, evrensel marka isimleriyle Karaman'ı da markalaşmaya davet ederek sözlerini tamamladı. Program, plaket ve teşekkür belgesi takdimiyle sona erdi. Programa ek olarak bir de TÜMSİAD Karaman Şubesinde markalaşma konulu bir sunum yapılarak Karaman TÜMSİAD üyelerine de markalaşma ile ilgili bir seminer verildi. Aynı zaman da kendisi de bir TÜMSİAD üyesi olan Kanber, TÜMSİAD üyeleri ile böyle bir toplantıda bir arada olmaktan memnuniyet duyduğunu ifade etti. TÜMSİAD’da da verilen seminer ile “Türkçe’nin Başkenti Karaman’da Evrensel Markalaşma” adlı program bir dizi kamu ve sivil toplum kuruluşu ziyareti ile sona erdi. Değerli üyelerimiz, değerli iş adamlarımız siz de markalaşmak istiyorsanız www.isimder.org.tr ve www.markalize.com u ziyaret edebilirsiniz.



Vizyon & Misyonumuz

VİZYONUMUZ

Türk İsim Enstitüsünün temel vizyonu isim endüstrisinin gelişmesine katkı sağlayarak Türkiye’nin dünyaca kabul görecek yeni global marka isimlerini oluşturmak, ve bu marka isimlerini markalaştırarak sınai mülkiyet haklarının korunmasını sağlamak, doğru marka yönetimi yapmak.Türkçe dilinin gelişmesine katkı sağlamak; Türkçe diline ve kültürüne uyumlu oluşturulan yeni Türkçe marka isimlere değer katıp, bu isimleri etkin hale getirerek,ulusal ve uluslararası platformda tercih edilmesini ve kullanılmasını sağlamak.

MİSYONUMUZ

Türkiye’nin ekonomisinin global gelişimine ön ayak olan yeni markaların üretilmesini teşvik etmek, marka, tasarım, patent ve diğer sınai mülkiyet haklarının korunmasını sağlayarak haksız rekabet ortamının önüne geçmek, sınai mülkiyet bilincinin yaygınlaşmasını hızlandıracak altyapıyı oluşturarak Türkiye’den dünyaya global markalar üretmek.Türkçe imla kurallarına, kültürüne ve evrensel iletişim kriterlerine uyumlu, telaffuzu kolay,akılda kalıcı,bilimsel kriterlere uyumlu, Türkiye’de (TPE) ve dünyadaki (WİPO) patent merkezleri tarafından bütün sınıflarda tescile müsait, Türkçe marka isimleri üretmek, türetmek ve kullanımının yaygınlaşmasını sağlamak.

Devamını Oku